3 Mart 2018 Cumartesi

DOĞRU EĞİTİM NASIL OLMALI?

DOĞRU EĞİTİM


EĞİTİM NEDİR?

Eğitim,beyin denen düşünmeyi sağlayan organa sahip canlılara,düşünmeyi öğretmektir.Eğitim asla bilgi ezberletmek değildir.Siz bir insana istediğiniz kadar balık verin ama eğer balık tutmayı öğretmezseniz o asla bunu öğrenemez.Eğitimde de bu geçerlidir siz ne kadar kuru bilgi verirseniz verin eğer düşünmeyi öğretip zekayı geliştirmezseniz asla doğru eğitim olmaz.

DOĞRU EĞİTİM VERİLEBİLİR Mİ?

Doğru eğitim aslında çok kolay bir şekilde verilebilir ama bunu yapması gerekenler doğru bir eğitim sürecinden geçmediği için maalesef doğru eğitim verilemiyor.Şu an eğitim bakanının bir filozof olduğunu düşünsenize veya çok iyi bir bilim adamının olduğunu.Birkaç yılda bu sistem düzelmeye başlardı.

DOĞRU EĞİTİMİN NASIL OLMASI GEREKİYOR?

Doğru eğitimde öğrencilerin beyinleri basmakalıp ideolojilerle doldurulmayıp farklı düşüncelerle öğrencinin zekasının geliştirilmesi için çalışılmalıdır.Sanat,spor ve günlük etkinliklerle öğrencilerin somut ve sosyal zekaları geliştirilmeli ve matematik,felsefe gibi şeylerle de soyut beyinleri geliştirilip düşünmeleri sağlanmalı.Böylelikle hayal dünyaları gelişir ve geleceğe daha umutla bakmaları sağlanır.

MATEMATİK EĞİTİMDE NASIL BİR YERDE OLMALI VE NE GİBİ KATKILARI VAR?

Neredeyse hepimizin duyduğu klişe bir sözdür şimdi bu gerçek hayatta ne işimize yarayacak?
Şimdi bu klişe sözün cevabını vermeye çalışacağım.
  1. Matematik,soyut düşünebilme kabiliyetinizi geliştirir.Düşünce sisteminde 3 boyutlu cisimleri hayal edebilmenizi sağlar.
  2. Matematik,bilgileri kategorize etmenizi ve gerektiğinde bunları birleştirmenizi sağlar.
  3. Matematik,evrenin her yerinde olduğu için,doğanın dilini öğrenmiş olursunuz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder